This exercise wasn't really hard since I had some experience from editing. This picture contains the stock photo from a winter landscape, the picture of the dog which I masked from my previous photo and the title I put on separately.
Millaisia tietoja minusta löytyy? Kun nimen "Nicklas Rekola" googlaa löytyy minusta aika kattavasti tietoa. Löytyy työpaikkani ja someprofiilini. Ovatko tiedot mielestäni oikeanlaisia? Tiedot ovat kaikki oikein. En löytänyt mitään ns. "tekaistua". Kuinka voin vaikuttaa siihen mitä tietoja minusta löytyy? Monissa sosiaalisen median sovelluksissa voit määrittää profiilisi yksityiseksi, jos haluat. Tällä tavalla voit välttyä hakukoneilta, mutta itse en koe sille mitään tarvetta. Voiko tietoja poistaa? Kyllä voi, mikäli ne ovat sinun itsesi julkaisemia. Jos on esimerkiksi lehtiartikkeli niin siihen tuskin voi vaikuttaa mitenkään, mutta esimerkiksi someprofiilit piilottamalla tai poistamalla niitä ei enää löydy. Myös puhelinnumerot saa halutessaan salattua.
Tiimiviestintä Tiimiviestintä muodostuu usein ongelmalliseksi esim: organisaatioissa, mikäli sitä ei ole toteutettu oikein. Hyvin tyypillinen tapa tiimityöhön on vain jakaa roolit ja odottaa, että kaikki tekevät annetun osansa kyselemättä sen enempää. Miten tätä voisi parantaa? Viestintää voi parantaa hyvinkin helpolla tavalla aika merkityksellisesti ja se on ryhmäytymällä. Ole kiinnostunut muitten ryhmäläisten töistä, onko tehtävänanto selkeä ja miten hyvin he pysyvät aikataulussa ongelmatilanteista huolimatta. Pitäkää yhteisiä palavereita ja kuunnelkaa, mitä toisilla on sanottavaa. Jo pelkästään sillä pääsette huomattavasti pidemmälle. Millainen vuorovaikuttaja olet? Vuorovaikutus on myös hyvin keskeinen asia, kun työskennellään ryhmissä. Kuka keskustelua johtaa, saatko sinä tarpeeksi ääntäsi kuuluviin, onko itseantisi riittävä yms. Mielestäni hyvää vuorovaikutusta voi antaa, vaikka ei olisikaan luonteeltaan moottoriturpa ja olisi kokoajan äänessä. Josku...
Mitä sosiaalisen median käyttöön tulee koen olevani jokseenkin kokenut sillä olen nuorempaa sukupolvea, joka on elänyt suurimman osan elämäänsä tietotekniikan parissa. Somen käyttö on myös osana omaa työtä, joten sitä tulee väistämättä käytettyä myös ammatillisesti eikä pelkästään henkilökohtaisesti. Tarkasteluun valitsin minulle tutun Instagramin ja minulle kohtuullisen tuntemattoman Linkedinin. Aloitetaan tutummasta päästä eli Instagramista. Instagram on sosiaalisen median sovellus, johon käyttäjät voivat lisätä kuvia ja videoita omaan profiiliinsa kertomaan tarinaa joko yrityksestä tai yksityishenkilöstä. Instagramista on tullut hyvin iso osa yritysten kaupallista mainostusta vuosien saatossa ja julkisuuden henkilöiden kanssa tehtävät yhteistyöt ovat läsnä melkein jokaisen isomman yrityksen some-projekteissa. Itse näen Instagramin suurena voimavarana kaupallisesti, koska sen käyttäjäkunta on verrannollisesti paljon nuorempaa, kuin vaikkapa facebookin. Monesti sanotaan, että nuo...
Comments
Post a Comment