Tiimiviestintä



Tiimiviestintä


Tiimiviestintä muodostuu usein ongelmalliseksi esim: organisaatioissa, mikäli sitä ei ole toteutettu oikein. Hyvin tyypillinen tapa tiimityöhön on vain jakaa roolit ja odottaa, että kaikki tekevät annetun osansa kyselemättä sen enempää. 

Miten tätä voisi parantaa?

Viestintää voi parantaa hyvinkin helpolla tavalla aika merkityksellisesti ja se on ryhmäytymällä. Ole kiinnostunut muitten ryhmäläisten töistä, onko tehtävänanto selkeä ja miten hyvin he pysyvät aikataulussa ongelmatilanteista huolimatta. Pitäkää yhteisiä palavereita ja kuunnelkaa, mitä toisilla on sanottavaa. Jo pelkästään sillä pääsette huomattavasti pidemmälle. 

Millainen vuorovaikuttaja olet?

Vuorovaikutus on myös hyvin keskeinen asia, kun työskennellään ryhmissä. Kuka keskustelua johtaa, saatko sinä tarpeeksi ääntäsi kuuluviin, onko itseantisi riittävä yms. Mielestäni hyvää vuorovaikutusta voi antaa, vaikka ei olisikaan luonteeltaan moottoriturpa ja olisi kokoajan äänessä. Joskus vähempi on enemmän, mutta tärkeintä on ymmärtää ja astua ulos mukavuusalueelta, vaikkakin se tarkoittaisi, että joudut olemaan vähän enemmän äänessä kuin haluaisit.

Comments

Popular posts from this blog

Googlehaun tuloksia minusta

Instagram ja Linkedin