Sosiaalisen median hyödyntäminen tulevaisuudessa, Tehtävä 4C
Sosiaalisen median käyttö tulevaisuudessa tulee varmasti vain lisääntymään ja muuttumaan siinä samalla. Tästä syystä on todella tärkeää pysyä ns. "aallon harjalla" ja kokoajan pitää silmät auki uusista trendeistä. Kaupallisella ja yksityisellä käytöllä sosiaalisessa mediassa on nykyään suuri korrelaation. Tämä johtuu osittain siitä, että yksityishenkilöt ovat kokoajan altistuneita yritysten mainoksille, joten kuluttajien silmä harjaantuu siihen millainen mainonta toimii.
Mielestäni viestinnän sävy somessa on pikemminkin yltiöpositiivista, kuin negatiivista. Ainakin oman kokemuksen mukaan somessa kaikilla näyttää menevän loistavasti kokoajan, koska negatiivisia asioita ei haluta tuoda ilmi. Valittaminen ei myy.
Kanavat somessa muuttuvat nopeasti ja mielestäni sillä ei ole merkitystä, onko se huono vai hyvä juttu. Niin yritykset kuin kuluttajatkin joutuvat vain sopeutumaan muutoksiin ja ottamalla ne haltuun mahdollisimman hyvin. Mikäli trendejä ei seuraa ja ei suostu muuttumaan jää musertumaan ajan rattaisiin.
Yksityishenkilöt vaikuttavat huomasti yritysten näkyvyyteen somessa. Kuuluisat yksityishenkilöt voivat saada kaupan hyllyt tyhjenemään tuotteista hetkessä, mikäli tuote on seuraajakunnalle sopiva. Vuosia sitten kuulin tapauksesta, missä bloggari bloggasi tietynlaisista vaahtokarkeista postauksessaan. Seuraavan viikon kuluessa koko Uudenmaan alueelta nämä kyseiset vaahtokarkit olivat loppu kaupoista. Se kertoo mielestäni hyvin yksityishenkilöiden voimasta.
Mielestäni viestinnän sävy somessa on pikemminkin yltiöpositiivista, kuin negatiivista. Ainakin oman kokemuksen mukaan somessa kaikilla näyttää menevän loistavasti kokoajan, koska negatiivisia asioita ei haluta tuoda ilmi. Valittaminen ei myy.
Kanavat somessa muuttuvat nopeasti ja mielestäni sillä ei ole merkitystä, onko se huono vai hyvä juttu. Niin yritykset kuin kuluttajatkin joutuvat vain sopeutumaan muutoksiin ja ottamalla ne haltuun mahdollisimman hyvin. Mikäli trendejä ei seuraa ja ei suostu muuttumaan jää musertumaan ajan rattaisiin.
Yksityishenkilöt vaikuttavat huomasti yritysten näkyvyyteen somessa. Kuuluisat yksityishenkilöt voivat saada kaupan hyllyt tyhjenemään tuotteista hetkessä, mikäli tuote on seuraajakunnalle sopiva. Vuosia sitten kuulin tapauksesta, missä bloggari bloggasi tietynlaisista vaahtokarkeista postauksessaan. Seuraavan viikon kuluessa koko Uudenmaan alueelta nämä kyseiset vaahtokarkit olivat loppu kaupoista. Se kertoo mielestäni hyvin yksityishenkilöiden voimasta.
Comments
Post a Comment