Yritysten sosiaalisen median käyttö
Tarkastelin kolmen eri elintarvikesektorin yritysten Instagramia Ja Linkediniä tätä tehtävää varten. Punainen lanka näiden kaikkien yritysten viestinnässä on hyvin samankaltainen ja mielestäni myös yksiselitteinen. Lyhyesti selitettynä Instagramia yritykset käyttävät enemmänkin inspiroimaan ja osallistamaan kuluttajaa kuin myös kaupallisesti.
Linkedin puolestaan toimii yrityskäytössä rekrytointiväylänä, mikä käy järkeen. Linkedin on käytännössä CV, joka on saatavana kaikille milloin tahansa. Kaupallisuutta näiden yritysten Linkedineissä ei juurikaan näkynyt, mutta rekrytointia sitäkin enemmän.
Instagramia yritykset käyttävät myös viestintään, jossa se haluavat kertoa kuluttajalle jotakin yrityksestään. Kuva/video postausformaatti antaa hyvät valmiudet saada vangittua kuluttajan mielenkiinto ja täten saada haluttu viesti perille kuluttajille.
Comments
Post a Comment